Wijzigen van slot mechanisme aan de Quad Conversion lampen
Benodigdheden:
Kruiskop schroevendraaier
Plat bektang
Isolatie tape
Soldeerbout
Soldeer tin
Platte schroevendraaier
Boor
Verscheidende boortjes
Normale open schakelaar (type zonder slot)
0.75mm enkele draad
Zekering
Zekering houder
Verschillende maten zelftappende schroeven
2x M4 revetten
1. Verbreek de verbinding van de accu. Vergeet niet om eventuele radio codes te noteren.
2. Verwijder het achterste paneel aan de binnenzijde van de bagageruimte en lokaliseer de slotmotor van de bagageruimte.
3. Verwijder de lagere panelen aan de binnenkant van de Calibra (interieur)
4. Schroef de slotmotor van de centrale vergrendeling van de auto af.
5. Verwijder de korte stang die normaal de slotmechanisme in werking zet.
6. Verwijder de langere stang die normaal de bagageruimte opent (het slot in het midden van het verantwoordelijke paneel) Controleer welke kant het slot van de bagageruimte opent.
7. Snijdt de draad door die naar de stekker van de slotmotor van de centrale vergrendeling gaat. Laat genoeg draad aan de stekker over zodat je deze weer kunt gebruiken voor het aansluiten aan de motor. De kleuren van de draad zouden zwart/geel en zwart/rood moeten zijn.
8. Ga naar de voorkant van de auto en zoek een goede kant voor de nieuwe schakelaar.
9. Maak daar de schakelaar vast. Het hangt ervan af welke schakelaar je gebruikt dat je eventueel een boor en boortjes moet gebruiken. (Uitkijken dat je geen andere onderdelen beschadigt achter het paneel.)
10. Verwijder het klepje van de zekeringskast en verwijder dan de schroefjes die aan de zekeringskast zitten.
11. Gebruik een multimeter en selecteer een 12v aansluiting die stroom geeft als het contact uit is.
12. Strip deze draad en split het ( Je kan ook een zogenaamde "scotlock"gebruiken om de kabel te splitten), zet de losse zekeringhouder zo dicht mogelijk bij de split tussen de draad die je zo juist getrokken hebt. Sluit de draad aan op één zijde van de schakelaar (Onthoudt dat elke verbindingsstuk die je maakt geïsoleerd moet zijn).
13. Van de andere kant van de schakelaar trek je de draad naar de slotmotor van de centrale vergrendeling in de bagageruimte.
14. Pak de oude slotmotor van de centrale vergrendeling stekker en sluit het aan in de motor en kijk welke kant de draden moeten zijn om de motor naar de rechterkant te kunnen krijgen voor openen. Je kunt de accu gebruiken als de draad lang genoeg is of verleng tijdelijk de draden. Maak een notitie van welke draad negatief is (-).
15. Pak de motor en maak het 180 graden van de originele positie vast zodat het naar het midden van de auto kijkt.
16. Pak de langere stang dat het slotmechanisme opent en meet de nieuwe lengte. Dit zal korter zijn. Meet 2x om zeker te zijn van de juiste maat.
17. Snij en buig de stang en verbindt het weer tussen het slot en de motor.
18. Verbindt nu de draad aan de (-) zijde van de slotmotor van de centrale vergrendeling naar de chassis van de Calibra en maak gebruik van elk vrij gat in de chassis.
19. Verbindt de (+) zijde van de motor naar de draad van de voorste schakelaar.
20. Controleer of er geen kale draad de carrosserie raakt en sluit de accu weer aan. Test de schakelaar voordat je de bagageruimte afsluit. Het zou het slot in werking moeten zetten als je een vinger erop houdt.
21. Eenmaal tevreden over de goede werking kun je de bagageruimte sluiten en het nogmaals testen.
22. Plaats alle panelen terug die je eraf hebt gehaald.
Disclaimer:
Lees alle instructies zeker twee maal. Ik zal nooit de verantwoordelijkheid dragen voor enige schade aan je auto. Als je onzeker bent over enige werkzaamheden zoek dan een goede automonteur / autogarage die het werk voor je kunnen doen.
Auteur: Ian MacIntosh
Datum 08-02-2004